KÖPVILLKOR dbot.se
Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@dbot.se.
Vårt juridiska namn är: DMW Solutions
Adress: Gällingevägen 582, 43975 Fjärås, Sverige
Momsreg.Nr: SE870605468401
Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när dBot.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av dBot.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. dBot.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och dBot.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.
Priser
I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som dbot.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.
Frakt
Fraktkostnaden kan komma att ändras och ibland vara rabatterad. Du ser fullständig fraktkostnad i kassan.
Betalningsalternativ/betalningsvillkor
4.1 Förskottsbetalning via BankGiro. Detta alternativ tar oftast längst tid då det kan ta 1-2 bankdagar innan betalningen kommer in på vårat konto.
4.2 Kortbetalning
Vi använder STRIPE säkra kortbetalningar. Läs mer här: STRIPE för tillfället endast på Engelska (kontakta oss vid tveksamheter).
4.3 Swish
När du slutför köpet så får du upp information om hur du betal och kan enkelt scanna den kod/ruta med din swish-app.
Garanti
Om inte avvikelser anges i produktinformationen, säljer dBot.se alla produkter med 1 års garanti. Om en produkt har längre eller kortare garantivillkor framgår det alltid i produktbeskrivningen. Alla garantier gäller i Sverige. Garantin omfattar fabrikationsfel, dvs fel som orsakats av tillverkaren. Om du vill använda din garanti, meddelar du oss inom garantiperioden (räknat från inköpsdatum) genom ett mail till vår kundservice. Meddelandet skall nå oss inom skälig tid från det att ni upptäckt eller borde ha upptäckt ett fabrikationsfel.
Dessa fabrikationsfel konstateras av dbot.se, varpå du som kund får en fri reparation, fria reservdelar, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Vi på dBot.se avgör i samförstånd med dig som kund vilket alternativ som är bäst och vi beskriver och instruerar alltid noggrant så att du ska känna dig fullt trygg med ev. utbyte av reservdelar etc. dBot.se bekostar inte ev. felsökning, om sådan görs av tredje part för att lokalisera felet. Vid fria reservdelar ersätter vi inte ev. kostnad för utbyte av den trasiga delen. Om felet orsakats av t.ex. handhavandefel, normalt slitage eller av kund felaktigt inställt/installerad produkt debiteras kund. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv eller varit oaktsam med produkten. Produktgarantin gäller inte om du gjort egen förändring av produktens funktion och/eller utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan egen konfigurering/hantering/reparation av produkten som inte finns beskrivet i bruksanvisningen eller gjorts i samförstånd med oss. Garantin täcker inte normalt slitage på förslitningsdelar som t.ex. batterier, klippblad, hjul.
Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.
Leveransförseningar
Om det skulle uppstå leveransförseningar mellan oss och våra leverantörer som är utom vår kontroll, till exempel då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen, frånsäger vi oss ersättningsansvar. Vi meddelar dig om leveranser drar ut på tiden och du har som kund givetvis alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening om du meddelar oss innan vi skickat produkten.
Leveranser
Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten/DHL/Schenker eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.
Transport
dBot.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
TRANSPORTSKADOR
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara så ska det anmälas till transportören. Kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@dbot.se så hjälper vi dig.
Service, reparation och reservdelar
Vi utför själva service och reparation (även vinterförvaring) av våra robotar och lagerför reservdelar. Om det skulle vara så att vi i nödfall ändå skulle behöva, så kan vi beställa hem reservdelar och de anländer då normalt inom 1-2 veckor.
Ångerrätt och öppet köp
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.
Som kund hos oss erbjuder dBot även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter.
Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss via e-post info@dbot.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss, men vi hjälper dig gärna för att hitta det mest ekonomiska sättet.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
Återbetalningar
Återbetalning sker via Stripe, Swish eller banköverföring. Summan återbetalas normalt till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.
Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@dbot.se. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter (se vår privacy policy).
Under 2018 ersätts PUL av GDPR som är nya dataskydds-regler som gäller inom hela EU. Eftersom vi inte lämnar ut uppgifter till tredje part innebär detta inte någon direkt skillnad mot PUL vad gäller behandling av din information eller vår relation till dig som kund.
Ej uthämtat paket
Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på upp till 390 kr beroende paketets storlek.
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/
Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
Länk: ec.europa.eu/odr
Då kommer du till:
“European Commission official website”
The Online Dispute Resolution website is an official website managed by the European Commission dedicated to helping consumers and traders resolve their disputes out-of-court.”