Varför dBot?


Ja precis, varför skulle du välja just en dBot robotgräsklippare? 

 

Några av sakerna tycker vi är:

Vi har personligen, under ca 1 års tid, kontrollerat och säkerställt att våra robotgräsklippare är tillverkade av komponenter och delar av högsta kvalitet. Vi vill kunna erbjuda den mest prisvärda Robot-gräsklipparen, till de mest nöjda kunderna. Detta är inte den billigaste gräsklipparen vi har undersökt, det är helt enkelt den bästa av dem.

Vi har utfört verklighetstrogna och ansträngande tester i verkliga miljöer, i Sverige. Detta i nära samarbete med tillverkaren. Det vanliga är att tester utförs på relativt små områden utan ”riktiga” hinder och utmaningar, gärna inomhus. Vi har haft vår robot körandes de flesta dagar i veckan, tills snön stoppade den, under 2017. Vi har kommit fram till många förbättringar tillsammans som nu implementerats till våra 2018 års-modeller. Och vi skulle inte sälja våra produkter ifall vi inte litade på dem.

 

Vi håller ner priserna genom att:
  • Satsa på hög kvalité så att sakerna håller
  • Sköta servicen och installationen själva
  • Inte ha dyra lokal eller administrationskostnader
  • Inte lägga pengar på dyr marknadsföring

 

Trygghet

”Kunden i fokus”, ”Vi vill att du som kund ska känna dig trygg med oss”, osv. Det är slitna klyschor som använts, och fortfarande används av företag i alla branscher. Vi ser oss kanske mer som medmänniskor som erbjuder produkter till andra medmänniskor. Produkter som vi verkligen litar på och inte skulle erbjuda ifall vi inte kände stort förtroende för dem.

Vi vill, på samma sätt som du som kund, känna oss trygga. Det blir vi bara om vi får nöjda kunder. Vi har som motto att vi ska känna oss så trygga med produkten att vi kan erbjuda den till nära och kära. Vi tror också att en bra produkt ”säljer sig själv”. Vi jobbar efter premissen att det mesta går att lösa bara man har en bra kommunikation, öppenhet och transparens.

På hemsidan kommer vi kontinuerligt att uppdatera med relevant information. Vi kommer att ha en s.k. FAQ där vi lägger upp installationstips, vanliga frågor som dyker upp m.m.. Vi ser till att alla får ev. uppgraderingar som behövs och kommer att tillhandahålla reservdelar. Vi har säkerställt att våra produkter/modeller kommer leva länge och kommer att erbjuda service och reservdelar även efter att garanti-tiden gått ut. Service utför vi själva, vilket gör att produkter inte behöver skickas iväg till extern verkstad, som fallet ofta är annars. Detta blir en stor tidsvinst för dig som kund.

 

Tillförlitlighet

Vi har under en tid grundligt undersökt, utvärderat och testat ett flertal produkter/tillverkare. Till slut föll valet på den tillverkare som visade sig vara mest tillförlitlig gällande drift och kvalité. Men också för att samarbetet och kontakten med tillverkaren hela tiden har varit väldigt tillfredställande.

Vi har utfört grundliga och ansträngande tester under ca 1 års tid här i Sverige, detta har gjort att vi har kunnat anpassa produkten extra mycket för just Svenska klimatet och årstiderna. Vi har utsatt roboten för mycket ogästvänliga miljöer och situationer för att ta reda på ev. förbättringspunkter, och den har klarat sig över förväntan. Vi har t.o.m. ibland tyckt lite synd om den för allt den har fått utstå.

Vi har tillsammans med tillverkaren kommit fram till en del förbättringar och anpassningar för att än mer säkerställa tillförlitligheten och användarvänligheten. Oftast har det handlat om programvaran som är en avancerad och intelligent liten sak. I.o.m. det nära samarbetet så har teknikerna snabbt skickat ut uppdateringar som vi har testat och kunnat bekräfta funktionaliteten på. Våra robotar är mycket enkla att uppdatera själv. Man behöver inte koppla in någon USB eller liknande, utan det räcker att man har en dator med Wi-Fi. Självklart bistår vi med hjälp om det råder minsta osäkerhet.

 

På plats*

Framöver kommer vi kunna erbjuda installation och service på plats. Vi kommer gärna ut innan ett eventuellt köp och ser tillsammans över just dina förhållanden. Vi resonerar tillsammans om vilken modell som passar er ekonomi och tomt bäst. Vi mäter upp gräsmattan, går runt och tittar var det kan vara bäst att placera laddstationen och hur lägga avgränsningstråden m.m. Vi kollar om något behöver förberedas, justeras eller åtgärdas innan man påbörjar en ev. installation. Och vem vet, kanske dricker vi t.o.m. lite kaffe.

Vi kommer erbjuda uppvärmd vinterförvaring av din robot-kompis, där vi ser till att underhålls-ladda batterierna och gör en grundlig översyn och service. Givetvis tvättar vi den också så att den blir glad och fin när våren kommer. Ev. kan man få sin robot upphämtad och utkörd när det är dags.


*Vi är stationerade i Kungsbacka och erbjuder därför denna tjänst i Kungsbacka med omnejd.

 

.

Copyright © 2018 dBot® Robotgräsklippare
Tillbaka