Varför dBot?


Ja precis, varför skulle du välja just en dBot robotgräsklippare? 

 

Några av sakerna tycker vi är:

Vi har personligen undersökt, provat och säkerställt att våra produkter tillverkas av komponenter och delar av högsta kvalitet. Vi vill kunna erbjuda den mest prisvärda produkterna, till de mest nöjda kunderna. Vårat mål är inte att tillverka robotgräsklippare så billigt som möjligt, utan vi vill erbjuda de mest prisvärda produkterna där främsta fokus fortfarande ligger på kvalitét. 

 

Våra modeller tillverkas i Kina, och det kan ibland för vissa ha en negativ klang. Inget konstigt med det då det givetvis tillverkas en del i Kina med “skiftande kvalitét”. Man bör dock ha i åtanke att Kina är en oerhört stor producent av alla sorters produkter. Många företag/länder har antingen sin produktion där, eller så tillverkas komponenterna där och man monterar sedan produkten i t.ex. Europa . Så det handlar givetvis inte om att det som tillverkas i Kina nödvändigtvis har sämre kvalité än det som tillverkas i andra länder. Det handlar om att noga kontrollera att det man köper eller tillverkar i t.ex. Kina är av den kvalité man förväntar sig.

Våra produkter tillverkas efter premissen “Tillverkat i Kina med Europeiska krav på säkerhet, certifikation och kvalité”

 

Nu för tiden så styrs de flesta företag av säljsiffror, diverse kalkyler, statistik m.m. Man har tappat den personliga kontakten med sina kunder, kunder som bara ses som en siffra i ett excel-ark. De som säljer mest och snabbast är de som belönas mest. Denna hets gör att man inte kan, hinner eller har råd att se till kundens behov i längden. När man väl sålt sina produkter så har man inte längre någon nytta av den kunden. Ett litet exempel är när man t.ex. ringer till ett företag och vill ha hjälp. Man får olika val beroende på om man är “befintlig kund” eller “ny kund”. Väljer man “ny kund” så får man svar nästan direkt, väljer man “befintlig kund” så hamnar man oftast i en väldigt mycket längre telefonkö. Dessutom så byts “säljare” och “kund-ansvariga” ut frekvent vilket gör att det det blir nästintill omöjligt att få en personlig kontakt.

 

En mycket viktig värdegrund för oss, om inte den viktigaste är långsiktighet. Vi lägger inte upp en traditionell budget som styrs av, och är beroende av snabba “säljsiffror” och högsta möjliga vinstmarginal mot dig som kund. Det viktigaste för oss är att du som kund känner dig nöjd och trygg. Vår övertygelse är att vi på det sättet bygger en hållbar långsiktig “affärsmodell”, som det så fint heter. Vi behöver inte, och framförallt så vill vi inte stressa fram en försäljning. Vår “marknadsföring” ligger i att “En nöjd kund är en glad kund, och en glad kund kanske rekommenderar oss vidare”. Som ringar på vattnet så att säga. Allt detta gör helt enkelt att vi inte skulle kunna sälja våra robotar om vi inte litade på dem.

 

Vi har även ett stort intresse i robotgräsklippare vilket gör att vi konstant vill testa nya ideér och utveckla oss framåt. Vi tycker helt enkelt att det är kul med robotgräsklippare. Vi utför verklighetstrogna och ansträngande tester i verkliga miljöer, i Sverige. Detta i nära samarbete med tillverkaren. Det vanliga annars är att tester utförs på relativt små områden utan “riktiga” hinder och utmaningar, gärna inomhus i en fabrikslokal. Vi har våra robotar körandes de flesta dagar i veckan, i olika miljöer och förutsättningar, större delen av året. Vi diskuterar regelbundet ändringar och förbättringar tillsammans med våra utvecklare och tekniker som är på plats i Kina. En viktig sak är också att vi även långt efter garanti-tiden kommer att erbjuda samma hjälp, ha reservdelar och erbjuda “uppdateringar/uppgraderingar” om det skulle behövas.

 

Vi håller ner priserna genom att:
  • Satsa på hög kvalité vilket ger:
    • Lång hållbarhet
    • Lägre servicekostnader
    • Färre garantiärenden
    • Nöjdare kunder
  • Sköta servicen och installationen själva
  • Alltid ha reservdelar hemma för snabb och effektiv service
  • Inte ha dyra lokal eller administrationskostnader
  • Inte lägga pengar på dyr marknadsföring

 

Trygghet

”Kunden i fokus”, ”Vi vill att du som kund ska känna dig trygg med oss”, osv. Det är slitna klyschor som används av företag i alla branscher. Vi ser oss kanske mer som medmänniskor som erbjuder produkter till andra medmänniskor. Produkter som vi verkligen litar på och inte skulle erbjuda ifall vi inte kände stort förtroende för dem.

Vi vill, på samma sätt som du som kund, känna oss trygga. Det blir vi bara om vi får nöjda kunder. Vi har som motto att vi ska känna oss så trygga med produkten att vi kan erbjuda den till nära och kära. Vi tror också att en bra produkt “säljer sig själv”. Vi jobbar efter premissen att allt går att lösa bara man har ett stort engagemang, bra kommunikation, öppenhet och transparens.

På hemsidan kommer vi kontinuerligt att uppdatera med relevant information. Vi har en s.k. FAQ där vi lägger upp installationstips, vanliga frågor som dyker upp m.m.. Vi ser till att alla får ev. uppgraderingar som behövs och kommer att tillhandahålla reservdelar även efter garantitiden.

 

Tillförlitlighet

Vi har undersökt, utvärderat och testat ett flertal produkter/tillverkare. Till slut föll valet på den tillverkare som visade sig vara mest tillförlitlig gällande drift och kvalité. Men också för att samarbetet och kontakten med tillverkaren hela tiden har varit väldigt tillfredsställande.

Vi har utfört grundliga och ansträngande tester här i Sverige vilket har gjort att vi har kunnat anpassa produkten extra mycket för just Svenska klimatet och årstiderna. Vi har utsatt roboten för mycket ogästvänliga miljöer och situationer för att ta reda på ev. förbättringspunkter, och den har klarat sig över förväntan. Vi har t.o.m. ibland tyckt lite synd om den för allt den har fått utstå.

Vi har tillsammans med tillverkaren kommit fram till en del förbättringar och anpassningar för att än mer säkerställa tillförlitligheten och användarvänligheten. Oftast har det handlat om programvaran som är en avancerad och intelligent liten sak. Våra robotar är mycket enkla att uppdatera själv. Man kan, men behöver inte koppla in någon USB eller liknande, utan det räcker att man har en dator med Wi-Fi. Självklart bistår vi med hjälp om det råder minsta osäkerhet.

 

På plats*

Vi erbjuder installation och service på plats*. Vi kommer gärna ut innan ett eventuellt köp och ser tillsammans över just dina förhållanden. Vi resonerar tillsammans om vilken modell som passar er ekonomi och tomt bäst. Vi mäter upp gräsmattan, går runt och tittar var det kan vara bäst att placera laddstationen och hur man bäst lägger avgränsningstråden m.m. Vi kollar om något behöver förberedas, justeras eller åtgärdas innan man påbörjar en ev. installation. Och vem vet, kanske dricker vi t.o.m. lite kaffe.

Vi erbjuder uppvärmd vinterförvaring av din robot-kompis, där vi ser till att underhålls-ladda batterierna och gör en grundlig översyn och service. Givetvis tvättar vi den också så att den blir glad och fin när våren kommer. Ev. kan man få sin robot upphämtad och utkörd när det är dags*.


*Vi är stationerade i Kungsbacka och erbjuder därför denna tjänst i Kungsbacka/Fjärås med omnejd.

 

.

Copyright © 2022 dBot® Robotgräsklippare - info@dbot.se
Tillbaka